Szervízmunkák és mechatronikai javítások

Szevízünkben vállaljuk személy és kishaszonjárművek első és hátsó fékrendszereinek javítását.

  • Futóművek javítását
  • Vezérlés cserét
  • Autók szervízelését
  • Motor mechanikai hibáinak javítását. 

Motorvezérlés itt minden új! A régi ismeretekkel biztos kudarc.

A motormechanikai megoldások, ennek megfelelően a motor vezérlés az utóbbi néhány évben folymatosan megújult és ez a technika már a szervizekben van , és tudjuk, hogy a közeljövőben, akár egy év múlva, mennyire fog változni. A szakszerű, reklamációmentes szerelő, javító munka az új rendszerek ismerete nélkül tapogatózás a sötétben és a beépített hibák biztos forrása.

 

 

A hidraulikus fékberendezés komponensei jelentős terheléseknek vannak kitéve a hő, hideg, rezgések, fröccsenő víz, sós víz és szennyeződések miatt. Ez különösen érvényes a kerékfék komponens és a fékerő szabályozó komponens alkatrészeire, a rögzítőfék rendszer feszítő kábeleire és a rudazatára, valamint a fékcső- és féktömlő-vezetékekre.  

 

A komponensek hő, hideg és rezgések miatti terhelése anyagfáradást okozhat. A fröccsenő víz, a sós víz és a szennyeződés korróziót és az egyes alkatrészek nehezebb működését okozzák. Ennek következménye működési zavar.  

 

Biztonsági okokból szükséges a rendszerek és komponensek rendszeres - optimális esetben a téli időszakot követő - ellenőrzése. 

A munka leírását, valamint biztonsági megjegyzések fejezetben található biztonsági és figyelmeztető utasításokat valamennyi munka során figyelembe kell venni. 

 

A legfontosabb vizsgálati, ellenőrző és karbantartási munkálatok:  

  • Az üzemi fékberendezés rendszert működtető berendezés 
  • A rögzítőfék rendszert működtető berendezés 
  • Fékrásegítő, visszacsapó szelep 
  • Fékfolyadékkiegyenlítő tartály 
  • Fékfolyadék  
  • Főfékhenger 
  • Futómű 
  • Hidraulika egység 
  • Fékcsővezetékek 
  • Féktömlő vezetékek 
  • Fékerőszabályozó 
  • Fékerőkorlátozó 
  • Féknyereg  
  • Tárcsafékbetétek 
  • Féktárcsa 
  • Dobfék 
  • Fékdob 
  • Fékhuzalok, fékrudazat 
  • Kerékfék 
  • Kerékcsapágy 
  • Kerékfelfüggesztés 
  • Rugózás, tengelyek, kormány 
  • Gumiabroncsok  
  • Hatásvizsgálat a fék próbapadon 

 

Inspekció (szervíz intervallum) nullázás 

A beállítások KTS - menü segítségével menüvezérléssel beállítható a kombinált műszer komponens konfigurációja.  

A következő igazítások végezhetők el: 

  • Kombinált műszer komponens megjelenítési nyelvének beállítása 
  • Az abroncsnyomás ellenőrzés komponens mértékegységének beállítása 

Ellenőrzési feltételek:  

  • Gyújtás bekapcsolva 
  • Olvassuk ki és töröljük ki a hibatárolót 

A kombinált műszer komponens megjelenítési nyelvének beállítása: 

  • Válasszuk ki a diagnosztikai teszter kiválasztó menüjében az illesztés menüt és kövessük a képernyőn szereplő utasításokat 
  • Válasszuk ki a diagnosztikai teszter kiválasztó menüjében a beállítás/nyelvi menüt és kövessük a képernyőn szereplő utasításokat 
  • Kódolások lehetségesek: nyelv: angol, francia, olasz, spanyol, japán, portugál, holland, görög 
  • Tároljuk a kódolást 

 

Az abroncsnyomás ellenőrzése komponens mértékegységileg beállítása: 

  • Válasszuk ki a diagnosztikai teszter kiválasztó menüjében az illesztés menüt és kövessük a képernyőn szereplő utasításokat 
  • Válasszuk ki a diagnosztikai teszter kiválasztó menüjében a nyomásegység menüt és kövessük a képernyőn szereplő utasításokat 
  • Tároljuk a kódolást