Hibakód olvasás, törlés

Ez egy igazán érdekes és rejtéjes dolog.Megpróbálom érthetően elmagyarázni.​Minden autóban; gépjárművekben vannak elektronikák amik vezérlik a hozzájuk tartozó komponenseket.Külön elektronika  vezérli a  Motort;az ABS>a klímát>légzsákokat>stb. Ha valamelyik rendszerben hiba lép fel szerencsésebb esetben generál egy hibakódot(DTC) és ez bejegyzésbe kerül valamelyik elektronikának a hiba tárolójába.Diagnosztikai műszerekkel ezeket a hibakódokat olvasuk ki.Vannak olyan hibák amik csak pillanatnyilag léptek fel és maguktól megszüntek pl.(egy rosszérintkezés kontakt)Ezeket rögtön kilehet törölni a hibatárolóból.De a folyamatos létező-fenálló hibákat csak akkor ha megszüntettük a hiba okát.És sok autó tulajdonos úgy gondolja hogy a számítógépes hibakód kiolvasásával már meg is szünt minden problémája.Kérdezni szokták hogy a számítógép nem mond meg minden hibát?Sajnos a tapasztalat azt mutatja hogy még jó sokáig kell az emberi szakértelem egy-egy hiba felderítésében.Meg azért egy hibakeresés nem egyszerű feladat.Az autógyártok is úgy találták ki hogy egy-egy hibakod felderítéséhez tíz-tizenöt mérési sorozatot kell végeznünk.A diagnosztika mellet (ezeket hívjuk párhuzamos méréseknek)különböző oszcilosszkópos és más műszeres méréseket kell végeznünk.És sajnos nagyon sok kollégának itt Miskolcon de még Borsod-Abauj-Zemplén megyében sincs se a felszerelése sem a szaktudása.