Normatételeink És Egyéb Tudnivalók

1. Normatételeink

1.1. Benzines, elektronikusan vezérelt motormenedzsment rendszer, szívó motor (legtöbb benzines modell a kilencvenes évektől) műszeres vizsgálata, hibafeltárás:

a) Négy hengeresig: 28.000 Ft - 3,5 óráig

b) Öt hengeresnél és felette: 36.000 Ft- 4,5 óráig.
     
1.2. Turbós benzinmotor, szívócső befecskendezéssel, motormenedzsment rendszer hibafeltárás:

a) Négy hengeresig: 36.000 Ft - 4,5 óráig

b) Öt vagy több hengerszámnál: 48.000 Ft - 6 óráig.

1.3. Közvetlen befecskendezéses benzinmotor, motormenedzsment rendszer hibafeltárása:

a) Négy hengeresig: 49.500 Ft - 5,5 óráig

b) Öt hengeresnél és felette: 63,000 Ft - 7 óráig.

1.4. Korszerű dízel rendszerek (pl. TDCi, HDI, CRDi, JTD, CDTi, CRD, stb.) műszeres vizsgálata, hibafeltárása, beleértve a turbó mechanikai vizsgálatát is:

a) Négy hengeresig: 55.000 Ft - 5 óráig.

b) Öt vagy több henger esetén: 77.000 Ft - 7 óráig.

1.5. Kompresszió mérés benzines modelleken, normál, akadálymentes hozzáférés esetén: 2.000 Ft hengerenként.
     
1.6. A többi elektromos rendszerek hibakeresési díja (Pl: légzsák, automataváltó, ABS, komfort rendszerek stb.) 48.000 Ft - 6 óráig.
     
1.7. Autószerelési (mechanikus) óra díjunk 6.500 Ft. Az autószerelési idő: normaidőtáblázat alapján vannak számítva. A hibakeresési díjakat akkor is ki kell fizetni, ha az ügyfél nem kéri a további javítást. (Pl. automata váltó belső hibája lett stb.)

2. Egyéb tudnivalók
 
2.1. A kiöregedett és az átlagosnál összetettebb felépítésű motorok vizsgálati ideje és költsége jellemzően magasabb.
 
2.2. A vizsgálatok helyszíni megvárására nincs lehetőség.
 
2.3. Kérjük ne üres tankkal érkezzenek, a forgalmi engedélyt hozzák magukkal.
 
2.4. Csak olyan gépkocsi vizsgálatát vállaljuk el, ami eléri a közúti közlekedésben minimálisan elvárható műszaki színvonalát.
 
2.5. A munkánkat nagyban megkönnyíti, ha nem kell olyan egyéb problémákkal küzdenünk, mint pl. egy használhatatlan ablaktörlő, vagy épp egy defektes gumiabroncs. Ha ilyen problémák nem nehezítik a hibafeltárást, gyorsabban, ezáltal olcsóbban tudunk dolgozni.
 

2.6. A vizsgálatok nagy részében a kipufogógázok elemzésére sor kerül. Ennek a hibátlan kiértékelése csak tökéletes kipufogórendszerrel valósítható meg.

2.7. Időszakos (nem állandó, kiszámíthatatlanul, vagy nagyon ritkán előforduló) hibáknál a diagnosztika költsége jellemzően magasabb, mint állandó hibák esetében. Ritkán előforduló jelenségeknél sokszor célszerű inkább várni addig, amíg a hiba nem jelentkezik gyakrabban.

2.8. A befecskendező rendszerek, motormenedzsment rendszerek egyre bonyolultabbak, nemritkán több, egymástól független hiba a panaszolt rendellenes működés okozója, nem is beszélve az időszakos hibákról.

EZEN OKOK MIATT A HIBÁK FELTÁRÁSA, AZOK JAVÍTÁSA GYAKRAN JELENTŐSEN MEGHALADJA AZT AZ IDŐALAPOT, AMIT A NORMATÉTELEINK KIALAKÍTÁSÁNÁL FIGYELEMBE VETTÜNK. ILYEN ESETEKBEN KÉNYTELENEK VAGYUNK AZ IDŐALAP TÚLLÉPÉST IS FELSZÁMÍTANI ÜGYFELEINK FELÉ.

Ebben az esetben a túllépés idejét kedvezményes díjjal
6,000 Ft / óra / szerelő
számítjuk fel.

Kérjük, a vizsgálatra ne kiszáradt tankkal hozzák az autókat. Több, mint kellemetlen, ha a próbaút során elfogy a benzin. Hasonlóan problémás, ha a vizsgálatra hozott autó műszaki állapota nem üti meg a közúti közlekedésben minimálisan elvárható műszaki színvonalat. Mivel a diagnosztika során általunk használt adatbázisok alapvetően motorszám, ill. motorkód alapján különböztetik meg a rendszereket, kérjük, hogy a vizsgálatra a forgalmi engedélyt hozzák magukkal, a motor beazonosításának sokszor időigényes folyamatát ezzel jelentősen rövidíteni tudjuk.